engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

tiden flyger förbi

Kategori: Allmänt

ännu en skolvecka är över.. vilket betyder att det bara är typ 5 veckor kvar i skolan, alltså drygt en månad bara och hur galet är inte det... det betyder ju också att jag snart är hemma i sverige..där jag ska vara i typ 3 månader, herregud.. jag gillar att inte att tänka sådär mycket på tiden och blicka sådär långt framåt för då känns de som tiden går ännu fortare, jag vill bara njuta av varenda dag istället för jag är så nöjd med livet för tillfället.
Har inte vart så stressigt med plugg den här veckan, sånt gillar vi!! och i tisdags var vi många från laget och massa andra från skolan ute också, vi gick till renegades, gångavstånd från skolan så det är väldigt convenient! countryklubb ju så musiken är lite halvoklar sådär men det var faktiskt jävlligt kul i tisdas, annan bra musik spelades också och vi dansade bra mycket :D inte lika roligt att ha 8-klass morggonen efter dock fy vad känsligt..
Till helgen drar rätt många till miami för Ultra och annat skoj.. skulle vart sjukt fett, men väldigt dyrt.. Ska nog  åka nästa år iallafall för att gå på nåt av alla poolparttyn och gå ut på klubbarna på kvällen etc, är rätt pank nu också så måste spara litttee :) får bli utgång och pool häri wpb istället, funkar det med!!

Har förövrigt 2 avsnitt Glee kvar, sen har jag sett klart alla 4 säsonger, gick ändå rätt fort tycker jag!!! kändes som att jag hade noll tid till netflix i höstas men nu har jag ändå hunnit se mycket by the looks of it hähä.

CIAOO

miami osv

mileyyyyy

Riktigt bra lördag i Miami, kort visit men ändå lyckat! Vi åt middag på nån restaurang vid hamnen bland alla båtar, så himla mysigt och vädret var väldigt behagligt ocksååå.. Jag testade min första riktiga hamburgare i USA faktiskt, det blev en "hangover-burger" med lök, tomat, sallad, bacon o ägg, MUMS det var himlans gott! Sen Miley Cyrus konserten var helt grande!! vilken performer hon är alltså, det är ju så himla mycket spex o skit på såna där konserter alltså förstår inte var fantasin kommer ifrån...... Riktigt bra var det iallafall :))))) och våra platser var faktiskt jätebra!! hon satt fett nära oss och sjöng några låtar, cooooool.

Idag hade vi första matchen sen i höstas, träningsmatch dock. Var himla skoj att lira!! ttrodde jag skulle de mycket mer dock eftersom vi inte riktigt är match-fita men det gick braooo. Vi vann med 2-1 så det var skönt :) vi spelade ändå bra tyckte jag, förvåningen där... nejmen för de första har vi ju inte spelat på väldigt många månader nu + vi har tappat 4 sjukt bra seniors, så de kändes bra att det gick bra.

Skola imorgon weyyy godnatt

ibland så

Kategori: Allmänt

Jag älskar sådana dagar när man är jätteproduktiv och får så himla mycket prylar ur vägen, igår var en sådan dag för mig. Jag registrerade för klasser nästa termin, alltid lite halvspännande sådär även fast de betyder meromeromer plugg men alltid kul med lite nytt. Sen fick jag allt mitt pappersarbete klart så jag får officiellt jobba på skolan nu och börja föra in alla mina timmar i systemet så jag kan få betalt för det. Sen så fick jag en hel del plugg ur vägen också, wiee.. hann även med en nap sjukt skönt!! för senare gick jag över till 1208 ett tag och det slutade med att att massa folk kom över och vi gick till renegades och dansa line dancing till countrymusik hela kvällen, kul faktiskt! Alla blev dock sjukt hungriga efter 2 nångång så då åkte vi till tacobell som tog en evighet för drive innen var sjukt poppis inatt tydligen.. iallfall fick vi vår mat tillslut, val fick åka baklucka så vi fick tillbaka in henne på campus och när vi kom tillbaka satte vi oss alla fyra jag, caroline, erin och val och åt taco bell på golvet och tittade på gossip girl, yamm.. spontan skoj kväll :) blev dock sent så idag har jag mest legat i sängen och kollat glee och försökt vila för om 1 h drar jag tiffany och bolt till miami för att titta konsert :DDD icona pop och miley cyrus WOPP taggad!!

Imorgon är det match, ska också bli spännande!! får se om vi är game-fitta, tror mest vi är Holly-fitta så det kommer nog bli jädrans jobbigt men iallafall så ska det bli väldigt roligt också :)

hejdå mexiko hej skola

Kategori: Allmänt

5 dagar i Mexiko var helt fantastiskt! Perfekt springbreak, inte bara supa skallen av oss utan det var en perfekt mix av GODASTE maten, grymma drinkar, vilt uteliv, snorkelutflykt, besök på tequilastore, sola och bada i havet och pooolen med mera :D bästa sällskapet måste jag säga också, 7 svennebananer och black jo! eloge till henne som stog ut med oss svenskar faktiskt, det är svårt att iiinte prata svenska sådär men hon stog ut- applåder. Vädret kunde dock varit lite bättre men vi lyckades sjukt bra med vår planering för när vi åkte på utflykter så var det molnigt osv o när vi solade på hotellet var det toppennnito :) 5 dagar var lagom länge men hade gärna stannat med alla sköna brudarna och druckit goda drinkar, gooood life.. nog det finaste stället jag varit på, slår till och med fina kroatien!
Vi glömde lite hur det känns att vara hungrig för vi åt så fruktansvärt mycket!! underbaraste buffen, de hade alllt och lite till!!! har proppat helt galet mycket pizza, glass, hamburgare, american pancakes oooch wait fr it!! GUACAMOLE!! dom hade den godaste alltså helt sjukt... undrar hur många avokader vi snittade per dag.
Skönt nu iallafall att känna hungerkänsla, jag gillar fan den känslan alltså- skönt o komma tillbaka till lite halvnormala rutiner också med mattider, träning osv, dags o get back on track. Vi har match på söndag också jag är supertaggad ska bli sååå kul :D

Går inte in på detaljer pår resan för det finns för mycket att säga så jag lägger upp bilder istället!! Trodde dock jag skulle vara utvilad efter 12 dagars springbreak men har vart heelt slut idag..... Men man kommer nog in i skoltänket osv snart :) första hollyträningen idag efter lovet också, TACKA GUDARNA för att det regnade idag så vi inte hade träning ute för då hade vi sprungit tills vi dött.. det är fortfarande jobbigt innomhus obviously men inte like mycket löpning weyyy.

Nu ska jag gå och äta middag sen blir det biblioteket och plugg, man kan välja klasser för nästa semester nu också så det ska vi göra- lite spännande, nnnnnerd.

ADJÖKEN

bilder

älska bilder

snorkelutflykt
besök på tequilastore

vadå dresscode!

smakprov från vår resa i mexiko

spa på hotellet
utflykt till cozumel
stranden på hotellet
spa igen

mera utflyktsbilder

lite hotellhäng

nåt mayatempel haha.... aka stenhög
hotellets ppool
lagun vid hotellet

jag och elin fick lovesuite så vi hade lite  höehöeöh

mexishhooocoo

Kategori: Allmänt

wesitting in bed with elin, hero, linn and jo and were discussing boyfriends and relationships with our families, its really interesting.  we are all so different when it comes to selfcoinciousness........ mexico and springbreak has been so  great this far... we eat so fucking much im in heaven they have EVERYTHING,,,,,,,,,,, salmon, pancakes, omelette,   yoghurt, fruits, jucie, just everything its so great.. im really enjoy this week to the max cuz this is a great place and i just enyoj every second.. today it was kinda bad weather and raining so we took a cab into the town and it was really great cuz its like special since its not THAt hightec........ but it was sor great.
It has beeeeeen great this far but we hope the wweather is gna  be better tomorrow cuz we have booked a trip to kosumali or whatever its called, sooo hope theyre not gna cancel it ;D were gonna snorkel, visit tempels and the town again, really looking forvard to it so i hope the weathers gna be decent......
now weve beeeeen drinking drinks since 6 so its time for me to sleeeeeeeep nighty !!!

lite floatopia

BRA SÖNDAG FLOATOPIA PEANUT ISLAND

joeeey time

float opia

Kategori: Allmänt

var tvungen att posta bilden för gubben där till höger.....

bra helg

float opia

sofias birthday

grym start på springbreak

Kategori: Allmänt

Gårdagens poolhäng var helt fantastiskt, helt underbart väder, sjukt god mat som sofia hade gjort, grymmaste guacamolen, minipajer med skinka broccoli och tomat mmm, parmaskinka m creamcheese, lax på kex, chokladbollar, BÄSTA BROWNIESARNA med mera!! schyst musik och bra sällskap dessutom :)
jag och linn hade lite snack i hottuben om hur mycket vi fullkomligt ÄLSKAR våra liv här, det är helt sjukt vad vi älskar varje dag och jag njuter maxat. blev att vi stannade där till 5, gick hem för att duscha, napa och äta och chilla innan vi gick tillbaka till sofis för förfest, vilket alltid är trevligt. Därefter blev det rumbas, vi spenderade i princip hela kvällen på hiphopgolvet igår faktiskt, sjukt nice :DD dansade hela kvällen wiee så kul. Kom hem vid halv 5 och vaknade innan 10 imorse(klockan ställdes om inatt så vi tappa ju en timme också) men då var det upp och hoppa för att bege sig till peanut island och float opia! vi åkte bil dit för att sen ta en båt ut till själva ön, de fanns 2 båtar som åkte fram o tillbaks från fastlandet, de hade dock kunnat haft 22 båtar för de tog sjukt lång tid o stå i kön!! iallafall,  ett event på peanut island men DJ och bar ute i vattnet så man behövde liksom simma ut dit, sen har folk sina båtar där som man klev upp på o dansade och allt vad vi gjorde, sjukt ball faktiskt!! helt sjukt proppad med folk och det fanns massa olika flytsaker madrasser o allt möjligt som man hängde på och hoppa på och jetskis osv och jag, bolt och adeleie åkte ut med en kille på jetski fast jag och bolt åkte på en såndär stor madrass efter  jetskin och flög på vågorna-ändlöst med skratt men också total skräck, vi sammanfattade det som en näradödenupplevelse!! sjukt värt ändå att få göra sånt gratis för de kostar ju bra mycket annars. Alla drack fruktansvärt mycket vilket alltid är kul men jag var helt nykter för jag hade tagit på mig att vara chaufför, hade sjukt kul ändå :) under att man inte brände sig i solen!

Till middag köpte jag och elin quesadillas gahh så gott, som vi tog med oss till dormet och åt samtidigt som vi tittade prisonbreak, skönt avslut på dagen/helgen! elin somnade dock haha hon har sovit för lite i natt!..
Så jävla gött att det är springbreak alltsååååå, lovet har verkligen börjats på ohälsosammaste sättet också med massa alkohol, pizza, oreos, brownies, quesadillas, chokladbollar ch mycket annat gott.. men det är man värd efter massa veckor med slit i skolan o på gymmet! Ska fortsätta njuta av massa gottigheter resten av veckan då vi kommer befinna oss på ett all incl hotell i mexicoooo :D

godnatt finisar!

bilder från veckan

förra torsdagen utekväll
emy på besök!!!
plugg, klagar inte eens då
dormhäng
tiff 19 :DD
båttrip
lallfotboll på tennisplan

bakisdag (?)

Kategori: Allmänt

Träningen imorse var bra, känns så himla bra att ha goet i laget nu och alla kommunicerar bra och pushar varandra, gud var roligt det är :) små saker som kan göra än på sådär bra humör. Meen iallafall resten av dagen har känts som en riktig bakisdag även fast vi inte alls drack dagen innan.. mmen den har bara vart slapp, jag har typ legat i sängen och kollat glee, och lite prisonbreak också, och ätit däremellan..alltid höjdpunkt! och nu äre ingen mer cafmat på över en veckan för de var sista middagen ikväll, rätt nöjd med de!
Vi skulle spela inomhusfotboll kl 7 också, peach hade bbokat gympahallen så vi är där vid sju och lallar lite innan bara och jag skjuter bollen rätt hårt i väggen och just på den biten av väggen satt nån brandalarmsgrej lite högre upp som tydligen reagera på skottet och börjar tjuta och jag panikar och försöker få de o sluta ju så tar bort den där plastsaken runt och försöker trycka på grejer osv men inget händer, men så är de en sak där de står "pull down" på och jag tänkte ju att den skulle sluta tjuta då men inte.. då drar hela jävla gympahallens brandalarm igång och de blinkar och tjuter överallt och herregud... erin, jo och amy och linnea är ju inte jättehjälpfulla dom dör av garv och jag springer till linnea och panikar  och peach och daws ringer dit nån vakt som kommer och ber alla evakuera salen...... och de kom fler och fler som skulle spela ju men nääee jag ba sorry guys... hehe sjukt dåligt samvete jag förstår inte hur jag lyckades riktigt.. men fotboll blev det iallafall vi körde på tennisplanen!! skojsi men jag trampade typ snett så jag gick av i slutet.
Imorgon ska vi ju fira sofia, hon ska ha poolhäng med brunch och så blir de dricka och umgås vid poolen (hoppas på bra väder), sen blir de väl o nappa på eftermiddan i dormet och sen tillbaks till sofia för förfest och utgång! SJUKT TAGGAD :D

iallafall så jag har också bestämt mig för att spela för täby när jag kommer hem i maj, hinner tydligen vara med 9 matcher vilket är rätt mycket ändå. Så kommer spela för favorit tränarduon Adam&Putte wiee, taggad faktiskt!

Nu ska jag avsluta kvällen med lite glee sen sova så det blir lördag snart, NATTI

älskar mitt liv

Kategori: Allmänt

Nu har det gått ytterligare en vecka sen jag bloggade sist, jag typ glömmer bort... i höstas bloggade jag verkligen varje dag!! Får skylla på att det vart fullt upp denna vecka, midterms!
Hållt ett tal, lämnat in uppsats, haft matteprov (SOM JAG PASSADE BTW, 71!!!!!!!!!) och haft midterm i businesslaw. Vi har hunnit med mycket annat också dock. I måndagskväll  hade vi möte med laget för dunny inte vart jättenöjd med våra performances och att vi dykt upp sent/inte haft vatten ute osv. Väldigt givande möte för på hollyträningen dagen efter visade vi verkligen den där commitmenten igen, det kändes så bra när allla pushade varandra och verkligen visade glädje :) eller glädje är väl o ta i eftersom holly körde fullkomligt slut på oss men iallafall det var väldigt roligt attse! I tisdags var vi på mallet och gick loss på forever 21, eeeek favvoaffär!!
Igår torsdag firade vi tiffs och sofias födelsedag med att äta på kabuki flera stycken från laget och efter det åkte jag med val och hennes roomisar och 3 killar ut med en av killarnas båt, vi åkte bil till hans båt och kom dit vid 9 och körde båten ute på havet längs kusten hela vägen tillbaks till wpb, hög musik och det var sjukt kul faktiskt, så jäädrans roligt att åka fort på vågorna!! så mycke bättre än tivoli påriktigt!! vi cruisa runt hur länge som helst i wpb sen åkte vi på en mindre flod sakta hela vägen tillbaks, jag och val låg typ i frammen och halvsov, lyckad tripp iallafall, jag älskar verkligenverkligenverkligen mitt liv här nere det är inte sant vad jag njuter varje dag!
Jag var tvungen att köra geneses bil hem för alla dom hade druckit ganska mycket, kul o köra och hennes bilar är alltid så nice också för hennes pappa äger car dealership :) kom hem vid 2.30 typ så blev inte så mycket sömn för vaknade vid 8, vi har träning om 25 minuter!
Måste bara säga det alltså, det är inte jättekul att alltid vakna så himla tidigt men man hinner ju med så himla mycket!!! sen 8 har jag och elin ätit frukost, jag gick och tvättade, sen fick jag flip o kasta ut alla mina kläder på sängen o sortera hela min garderob, och allt detta på 1,5 h typ! måste också bara säga att jag känner mig så självständig när jag tvättar och sånt själv hehehehe, inte jättevan vid det så känner mig littte duktig- klapp på axeln, tack!!
Har mer att berätta men tar det vid nästa inlägg för nu ska jag till omklrummet! PUSS

ladiesnight

Kategori: Allmänt

har inte bloggat på typ hela veckan inser jag! vad har hänt hmmmmm bra fråga!! min businesslaw i torsdags eftermiddag var inställd så fick helg redan kl 11 på torsdag, var jävligt fett faktiskt :) vi spelade stort spel på träningen, sjukt jobbigt med de längre löpningarna måste jag erkänna...blir helt annorlunda alltså haha!!
Sen i torsdagskväll var vi hos fluffyyhouse, hanna maria bolt, och förfestade, spelade massa kul lekar igen och sen åkte vi taxi till hokkah där vi kom in gratis och fick ett glas så det var gratis dricka hela kvällen, vet inte om det var så behövligt men jajja jag tappade bort glaset efter ett tag ändå så det var lugnt. Var en sjukt lyckad utekväll, grym musik o stort gäng ute så man kunde dansa loss :DD avslutades fint med en fet pizzaslice också, dör så gott.. träning fredag kl 10 var inte lika mycket succè, men det gick bra faktiskt vi skötte oss bra! sen efter träningen kom emy hit!!!! min lilla tyresöfavorit. så glad att hon hade möjlighet att stanna i wpb över natten :D jättemycket o catcha up och vi åt middag tillsammans o jag visade henne runt här osv och så avslutade vi kvällen med netflix wiee. idag har vi solat typ hela dagen- rätt stekta är vi men det känns skönt för vi har inte solat på länge..

Nu väntar vi in alla brudar på laget som vi har bjudit in till vårt dorm, så de blir tjejkväll här först och sen utgång, superskojjjj :) vi har försökt städa så gott de går och så har vi snott lite glas från caf så folk kan ha sin dricka i något hähää, möbler har vi inte riktigt heller men var har iallafall stolarna från vårt studyroom och en fotölj o den slitna soffan, jajjaa folk är inte så tjinkiga! sen hoppas jag på rooftop för har inte vart där sen i december!