engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

flytt!

Kategori: Allmänt

det blir vad säger man.. veckligen bloggning.. nä va fult, veckovis skrivning, nåt sånt! 
Vi vann matchen förra lördagen mot PBA med 2-1, så känns bra att ha vunnit båda matcherna denna vår inför hösten, även om vi bara spelat 2.. Efter matchen så bjöd Tiffanys föräldrar oss 3 mig filippa och elin (1209) på middag, vi åkte till någon jättemysig seafood restaurang vid vattnet, hur trevligt som helst! jag åt jättegod lax med ris(?) och de andra åt tuna, föräldrarna vet jag inte riktigt vad de åt, men självklart åt tiffany hamburgare, haha alltid...... Hur gulliga föräldrar som helst iallafall jag älskar dom, de är alltid så snälla :) 
Även fast vi skulle stanna inne i lördags så blev det ju inte så ändå.. vi gick över till Sterling (ett lägenhetsområde ja), och sen fortsatte festen hos fotbollskillarna i cityside, sen tog kvällen slut för min och elins del, lite id trubbel så vi åkte hem, vi var båda sjukt trötta också så det var ändå skönt, mådde toppen dan efter :)
 
Hade sista riktigt ttuffa Hollyträningen i tisdags och självklart var det varmaste dagen på hela året då, usch det var inte alls roligt men vi gjorde det tillsammans och folk pushade varandra. Nästa vecka är sista Holly men det är bara en snabbis sen ska vi ha lite gofika. Även sista fotbollsträningen hade vi igår och då spelade vi bara fotbollstennis.. Inställt idag pga påsk och nästa torsdag/fredag är planen ospelbar pga nånting så nu ärrrre ingen mer fotboll här buhuu... 
 
Föresten är det klart att jag flyttar av campus till hösten, jag och filippa ska flytta in på Sterling till Linn, Stinne och Hero, eftersom att jokki och matilda åker hem. Vi hade lite "husmöte" här i veckan för att diskutera allt möjligt och nu känner jag mig jättetaggad på detta :D blir lite mer att flytta hemifrån påriktigt nu när jag kommer behöva laga mat o grejer själv..... Jag ska dela rum med Hero på nedervåningen, det ska bli hur skoj som helst faktiskt :DD ska bara lista ut vart jag ska fly till när hennes pojkvän fr swee kommer komma o hälsa på, men de problemet tar vi då! 
 
Ha en trevlig helg allihopa!! 

Kommentarer

  • lena engberg säger:

    Glad påsk lilla hjärtat!
    Skall till Sven i morgon och leta påskägg å käka Annelies mat, ingen bantning alltså!!

    Puss från oss!

    Svar: glad påsk bästa!! fick påskkortet av alice... helt underbart ju vad glad jag blev :) :)
    åhh alltid lika avundsjuk när ni ska dit o äta.. NJUT!
    pusspuss
    Johanna Engberg

    2014-04-20 | 11:43:30

Kommentera inlägget här: