engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

sjukt bra dag!

Kategori: Allmänt

Imorse hade vi volontärarbete då vi målade ett ganska rackligt hus med 3 andra lag, det var faktiskt helt okej skoj! däremot fick jag massa färg på min älsklingströja, så jävla dumt o ha den på sig.. De ansvariga var jättenöjda med vårt jobb men helt ärligt det va riktigt oklart målat alltså. 
När vi var klara åkte vi tillbaka till hotellet och gick ner till stranden och joggade typ några meter bara  innan vi stretchade. SEN allihopa....!!...såg vi delfiner woah, sillyswede tydligen men 3 stycken var det, nära land som tusan också!! 
Efter havet hängde vi de flesta även vid poolen ett tag där det var rätt skön musik, eller några få låtar var okej och värda att sjunga med i högt och tydligt!
Jag och Elin testade gymmet även på detta hotell och vi var lika ensamma denna gång, menmeen!

Klockan 6 drog vi hela laget till Tiffanys hus där maten redan var uppdukad, jag dööör vad gott det var!! Lasagne, kyckling, pasta, köttbullar i tomatsås, vitlöksbröd, sallad allt möjligt. Åt köttbullar  första gången på evigheter, verkligen lite sverigekänsla över det hela sådär :) jag sa "the meatballs were reallyy good" and tiffs father said "say that again please" and laughed, so I repeated myself. Then Tiffs mom commented with a laugh"now he is satisfied bc it was the ONLY thing he did and he just had to put them in the saucepan and heat it up.." the rest of the food is made from scratch" I just "ooops... but the other food was lovely aswell! 
Jag och Elin har varit utan sötsaker i en hel månad idag så vi proppade i oss brownies och kakor efteråt också, SÅ gott men lagom mätta sådär.. 
 
Kvällen avslutades nu med att mitt rum, jag, Jokki, Linnea, Elin och sen Sofia och Hero sprang ner till havet endast i handduk för att nakenbada. Jo hängde på ner för att fota oss och efter ett flertal misslyckade foton sprang vi ner i vattnet och badade en stunds, så himla härligt och varmt. När vi var klara springer vi upp och ska hämta handdukarna och ba var fan la vi dom.. Hm, vad gör vi nu.. Sen undrade vi var fan Jo hade tagit vägen vi märkte ju inte när hon försvann.. Vi hade inte en idé på att våra älskade lagkamrater hade tagit handdukarna heller så vi ba va i helvete!!!...vilka idioter har vart här... SEN ser vi ju hur hela laget dyker upp bakom nåt staket och garvar och har våra handdukar och springer iväg mot poolen... Det var faktiskt väldigt roligt måste jag erkänna.. Vi tänkte fuck it så vi springer upp mot poolen där dom befinner sig, Helt neck är vi och det är massa andra människor där också herregud.., jaja.. måste bjuda på sig själv ibland. Enkel sammanfattning: GRYM DAG!
Nu ska vi sova, match imorgon igen! :D 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Busungar !!!

    Svar: äsch...skönt o ha tokiga svenskar på laget alltså!
    Johanna Engberg

    2013-09-15 | 12:45:45

Kommentera inlägget här: