engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

magiskt

Kategori: Allmänt

Helt magisk vinst igårkväll...... Perfekt väder, fullsatt läktare (endast Embry-fans), & ett sjukt taggad wood. 
Vi kvitterade från underläge två gånger, varav 2-2 kvitteringen med endast 1 minut kvar av matchen- helt fantastisktstörtasbra. Alla hade på känn hela matchen att vi skulle ta ikapp, inget snack om saken...och karaktären folk visar är beyond great *smiling*. Matchen gick till övertid 2*10 men första målet avgör. Med 3 minuter kvar av första 10an får vi frispark som Helen så kliniskt sätter i högra krysset, läktarn blir KNÄPPtyst och Helen springer mot dom och visar "schhhhtecknet", så grymt.... Alla var helt lyriska och sprang mot varann för att fira. Kändes lite som repris från helgen innan med exakt samma siffror och att vi tog igen från underläge 2 ggr, avgör matchen med 3 min kvar osvosv MEN igår var ännu jävla bättre! Vi fucking slog Embry Riddle rankade #1 i landet på deras hemmaplan!!!!! I ER.... 
Kvällen avslutades på IHOP (ett pannkaksställe) där vi åt crepes, svenska pannkakor, amerikanska pannkakor osvv inte alls mätta! 
 
Imorse vaknar jag av att linnea och jokki pratar och jag ser hur jävla mörkt det är ute så jag frågar vad klockan är och då är den 6.43, vafan??...... då skulle vi tydligen upp och se på solen,jag linnea jokki  gick alltså ner till stranden för att se himlen gå från kolsvart till helt ljus, vi såg även soluppgången mellan kl 7.24-7.26, det var helt fantastiskt vackert! Aldrig sett solen gå upp så det är något att bocka av från 100sakerattgörainnanjagdör-listan :) 
Resten av morgonen fram till kl 1 spenderade vi hela laget vid poolen. Efter vi ätit lunch så var det dags att åka till Georgia vilket tog oss 4 h eftersom att vi åkt de 3 första timmarna igår redan, resan imorgonkväll efter matchen blir dock 7 h lång... leejm. Kul ändå att jag nu befinner mig i en ny stat!!! har ju hittills bara varit i Florida (mellanlandningen i NY räknas inte).
Detta hotellrummet har jättemysiga täcken och kuddar ser jag så nu måste jag bara gå och lägga mig godnaattt!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vilken LYCKA!

    Jag gläds med dig.
    Vilken underbar känsla på bortaplan mot just Embry.
    Ta Giorgia nu!

    Jag har precis gått upp (kl. 6).
    Vilma och jag ska vara med på hopptävlingar i Grimsta idag. Det är också LYCKA.

    LOVE YOU

    Svar: ja helt otroligt :) absolut, bra stavning också!!
    nej vad roligt :)) hoppas det går bra :D vi e uppe nu också kl 7 o ska äta frulle
    Johanna Engberg

    2013-10-13 | 06:10:11
  • Pappa säger:

    Jag såg matchen i eftersänning och visste ju resultatet
    och sitter och är jättenervös för klockan går och inget händer, helt sjukt. Men sen hände allt på några minuter.
    Vilka glädjescener, man blir tårögd
    Jag tror din tränare är rätt nöjd !

    Kram

    Svar: ja det var heelt fantastiskt!! han är nog nöjd, rankingen kommer imorgon :)

    jadå någon kommer spela in dansen!
    Johanna Engberg

    2013-10-14 | 16:49:06

Kommentera inlägget här: