engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

thanksgiving

Kategori: Allmänt

Nu har jag upplevt min första Thanksgiving, och det blev en sjukt bra en!
Var hemma hos Jo i Miami, även Jokki, Linn och Sofia var med. Det var extra spännande eftersom att de kommer från Honduras och middagen var hispanic-influerad :) under hela dagen fick vi prova massa spännande saker under tiden mamman lagade maten, förövrigt hur trevlig mamma som helst, hela familjen och alla släktingar var hur trevliga och inbjudande som helst. Vi stog för efterrätten och valde att göra en banoffeepaj, men de hade inte digestivekex så vi gjorde den med oreos i botten, GUDOMLIGT!! nya favorit alla gånger, ni som inte smakat måste göra det... Vi missbedömde dock mängden då vi trodde vi skulle vara ca 10 personer men de kom väl ungefär 25 haha....men men de andra var inget fan av efterrätt så vi fick äta den hehehe. Största matkoman efter allt vi ätit men vi samlade krafter och lite innan midnatt åkte vi till ett jättestort shoppingmmall för "Black Friday", från och med midnatt och ett dygn framåt har alla affärer rea, så det är rätt smockat i de flesta köpcenter.. Vi var hur ivriga som helst o sprang i princip runt själva för vi tappade bort varandra, och tiden bara flög förbi, när man kollade på klockan och såg att den var 1, 2, 3 osv kändes det som att det var på dagen. Inhandlades mycket skoj saker, bland annat lite julklappar. När vi skulle hem så var vi ändå ganska trötta och så skyndade Jo, linn o sofia på som tusan o sprang igenom victoria secret, och jag och jokki tänkte"ska de shoppa ännu mer" då väntar vi här, så satte vi oss ner, och tiden gick och gick och vi hann med att prata om allt möjligt och efter kanske 20 minuter undrar vi vad fan de gör och jag söker igenom affären och hittar ingen, då slår de mig att de kanske bara tog en genväg genom VS för att komma snabbare till bilen, KORREKT, en sekund senare ringer Jo och frågar vart FAN VI ÄR och att de suttit o väntat i bilen i en evighet, hahahhahaa..... bra kommunikation måste jag säga, vi skyller på att det var sent och lack of sleep, jävligt komiskt var det iallafall och vi fick oss ett gott skratt. 
And in english now, I just want to thank Jo and her family for the best possible first Thanksgiving, and for letting us hungry swedes enter her house. Forever greatful for how nice and loving everyone was, especially her mom, they called it our home and that we are welcome to come whenever we want to. Such a lovely hispanic family, my favorite thus far.. And love to you crazy swedes and the best Jooo for making these past 2 days so memorable. 
Måste bara tillägga att de har blivit sjuuuukt kallt och att det var längesen jag frysit så mycket som jag gjorde i onsdags då vi var ute... INTE OK, kan inte fatta hur mycke ja kommer frysa hemma om 2 veckor :( 
 

Kommentarer

  • Annelie Ek Gustafsson säger:

    Vad härligt du verkar ha. Ser fram emot att höra mera när du kommer hem i jul! Kraaam Annelie <3

    Svar: Jaa det har jag verkligen, längtar så mycket till jag får träffa er dock!! kramkramkram hälsa familjen
    Johanna Engberg

    2013-11-30 | 11:47:11

Kommentera inlägget här: