engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

tennis ny favorit

Kategori: Allmänt

Igår var största slappdagen, inte produktiv what so ever.... tog en helt ledig dag både från plugg och träning vilket kändes skönt som tusan, välbehövligt!. ändå värt att må lite halvdåligt för Taco Vida i torsdags var jäävligt kul dock, mycket folk, bra musik, mycke dans o jag mådde bra och allt var bara bra :D 
Vi svennebananer såg matchen igår Sverige-Portugal igår hemma hos Bolt och dom, så jävla surt att torska sådär bara..... hoppas på vinst när de spelar på hemmaplan! (mindre troligt men vi kan ju hopppas))
 
Idag lördag vaknnade vi tidigt för vi deckade jättetidigt igår, så jag, Adelei och Val gick och gymmade kl9, krigare! Efter de frågade Ad om vi ville följa med till Delray Beach på en tennisturnering för hon hade 2 extra biljetter. När vi koom dit regnade det så vi satte oss på ett ställe och åt för de kunde inte spela i regnet, mycket smarriga saker det finns här i USA alltså det är inte konstigt att folk går upp i vikt! 
Tennisturneringen var så att föredetta tennisproffs samt kändisar (från Greys Anatomy främst) spelade med varann. Det var 1 exproffs och 1 kändis i varje lag, och alla 4 hade varsin mikrofon så det pratade och la väldigt roliga kommentarer under hela matchen, var faktiskt väldigt roligt att se- tennis är fan sjukt kul att se på Och sjukt kul att spela  har jag fått insikt i, så det är helt klart min nya favoritsport :) (bortsett från fotboll dårå det kommer ju alltid vara min stora kärlek).
Mats Wilander var en av de föredetta proffsen som spelade vilket var lite häftigt, inte för att jag vet så mycket om honom lol men tydligen var han typ lika känd som Björn Borg förut, alltså ganska jättestor!! 
 
Till middag har vi gjort guacamole och grillat biff o sallad jammiii, alltid nice att slippa cafmaten ibland sådär, guacamole är ju också spik på min top10 matlista..... jag äter det med sked!! jättegott att blanda med majs ocksåååååå har ja kommit på, OCH cremefresh för ytterligare njutning.  
 
Hoppas alla där hemma har haft en kul lördagskväll, adjöken!!
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Det är jättekul med tennis.
    I alla fall att titta på ;-)
    Wilander var bra, men inte i närheten av Mc Enroe, som jag såg på bilden att han mötte.

    Han och Borg krigade i flera år och var den som till slut slog honom efter 5 segrar i Wimbledon.
    Gamla tider det, då satt hela Sverige bänkade och tittade på tennis.

    Heja Sverige, fotboll på tisdag!
    Vi håller tummarna

    Svar: jaha okej ja han var också med!
    hahaha kan tänka mig att alla satt bänkade framför tvn! som med stenmark..
    ja fan dom får ta o vinna nu för en gångs skull!!
    Johanna Engberg

    2013-11-17 | 08:07:59
  • lena engberg säger:

    gud va all mat ser god ut, tur jag inte är med för då hade man ju rullat fram...
    Vi längtar jättemycket efter dig nu och det ska bli så najjs när du kommer. Vi får spika någon dag när du kommer hem.
    Puss å kram från fansen i Strängnäs

    Svar: hahaha! de är ju okej om man är här på semeester o trycka i sig men bor man här så måste man ju kontrollera sig lite!
    Jag längtar jättemycket också, huur mycket som helst!! lätt att vi spikar att ses :) pusspusspuss
    Johanna Engberg

    2013-11-17 | 09:44:44

Kommentera inlägget här: