engbergs.blogg.se

There is no path to happiness, Happiness is the path.

Resdag & 1a dag här

Kategori: Allmänt

Resan börjar bra..ska teststänga av telefonen ca 45 minuter innan avresa och inser sekunden efter när jag ska sätta på den igen att jag bytt telefon med min syster och INTE kan PINkoden på hennes tele, kul flygresa osv men det gick bra ändå.
Sedan 11 h på JFKs flygplats, ingenting att rekommendera..blev inte överdrivet mycket sömn även fast jag och Filippa byggt ett ganska snyggt fort utav alla resväskor och handbagage. Morgonen därpå gick äntligen flyget till WPB där vi landa kl 10 och blev upphämtade av 2 tjejer från laget.Väl framme på skolan tog Filippa som inte mådde så bra en tupplur och jag hängde direkt några av tjejerna med ut på planen och körde vår workout, inte heller något att rekommendera...svinäckligt varmt och jobbigt. Efteråt blev det ett efterlängtat dopp i poolen.
Filippa och jag lyckades köpa lite inredningsprylar för att inreda vårt gemensamma vardagsrum typ. Jag förlorade singelslantningen så jag och min roomie Fanny som kommer på söndag fick sovrummet med onyrenoverat badrum..
Vi får chocken varje gång vi kliver utanför dörren över att det är så himla varmt MEN Allt verkar så jävla nice här och tjejerna i laget har varit så himla omhändertagande och hjälpsamma första dagen, helt underbart.
Nu väntar dag 2 med mer träning, strandbesök och förmodligen mera shopping, måste ha joggingskor och fixa abonnemang till telen så den börjar fungera!
Saknar inte Sverige ännu men det kommer, kanske. Puss o kram

Kommentarer

  • Lilja säger:

    Kan tänka mig att ni döör av värmen, men ändå fet naaaais! Skönt att ni tog er fram oskadda. Saknar dig redan dock, åka oendel till träningen helt själv. döör typ! puss puss!!

    Svar: saknar dig massor, känns overkligt att vara ifrån varandra så länge som vi ska :( HATE IT. men neeee pendel själv, inget man ska behöva....... det var vår tid ju!! puss
    Johanna Engberg

    2013-08-02 | 15:47:21
  • Mamma säger:

    Underbart! Pratade med moster tidigare. Vi är lite avundsjuka. Vilma o jag är i Landfjärden. Varmt o soligt även om det inte är i närheten av hos dig. Puss o kram på dig.😘

    Svar: åh landfjärden bästa!
    Johanna Engberg

    2013-08-02 | 15:57:14
  • Pappa säger:

    Skönt att höra att ni är framme, det tog länge innan
    någon kontakt, fixa telefonen så vi kan höras !
    Pussar & Kramar från Spånga

    Svar: Telefonen är låst så det nya simkortet funkar inte och jag förstår inte riktigt hur jag ska lösa det så telefonen lär dröja innan den går att fixa. Pusspuss
    Johanna Engberg

    2013-08-02 | 20:49:55

Kommentera inlägget här: